onsdag 20. mai 2015

PROSJEKT 11



I denne oppgaven skulle vi innrede en terrasse fra en oppgave vi har hatt før. Jeg valgte Brinken fordi der var der ikke noe terrasse fra før, så sto derfor litt mer fritt.

Materialet jeg bar brukt på terrassen er impregnert terrassebord. Dammen går litt innpå terrassen, for å myke opp de stramme linjene. Det er også mulighet for å ha fisker i dammen, om det er ønskelig. På terrassen har jeg satt opp en transparent vegg av impregnert tre, med mønstret til Piet Mondrian. Det går igjen fra inne i huset, der jeg har en vegg med det mønsteret som Mondrian er mest kjent for. Veggen skygger ikke noe for solen, og er mest for dekorasjon.

Jeg har valgt å plassere et stort utekjøkken. Kjøkkenet består av en grill, vask og kjøleskap. Vedsiden er det utekjøkkenet har jeg plassert en ordentlig spiseplass, hvor det er plass til hele familien og gjester. På møblene har jeg valgt samme stil som inne i huset, funkisinspirert. Møblene går da i svart og stål, mens jeg frisker det opp med plantene.

Putekassen skal lages av terrassebord og går i ett med gulvet, hvor det er lagringsplass til puter. Blomsterkassene ved siden av døren har jeg valgt også å lage av terrassebordene. Når kassene er såpass høye som de, er det mye jord så plantene holder seg godt.

Alle blomstene jeg har valgt er veldig egnet til å være ute. Jeg har valgt gullranke og primula som dekor i veggen, og samlet pelargonium, buxbom og tuja i blomsterkassene. I dammen jeg jeg plassert noen vannliljer.
Inne i huset har jeg plassert bjørkefikse og fredslilje, som skapet et bedre inneklima. Som belysning jeg jeg valgt spotter ned mot dammen, downlights ned fra veggen og ved døren.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar