mandag 4. mai 2015

PROSJEKT 10


Oransje fargen går igjen i hele leiligheten, med litt grå toner. Frontene på kjøkkenet har jeg valgt glatte flater for å beholde det rene uttrykket, med de glatteflatene er det stål håndtak. Jeg har også valgt en laminat benkeplate som er sterk, praktisk, rimelig og vedlikeholdsfritt. Bak kjøkkenet er det en vinyltapet i marokkansk stil, og det skaper en egen sone. Ellers i rommet er veggen malt i en nøytral og varm hvittone. På soverommet har jeg valgt en varm og dus oransje farge på veggen bak sengen.

For å få et rent uttrykk på kjøkkenet har jeg valgt å integrere hvitevarene. På benkeplaten og overskapene er det en senke funksjon for rullestolbrukere, så det er mye lettere som de som sitter i rullestol å lage mat. Under benkeplaten har jeg satt inn en skuffe modul på hjul, der det er plass til for eksempel bestikk. Jeg har også valgt høyskap som går helt opp til taket, grunnet litt ekstra oppbevaring. Sitteplassen er tilpasset sånn at det er plass til rullestolbrukeren kan sitte på hjørnet, også to stoler som det er mulighet for å flytte på.
Siden leiligheten er så liten som den er, har jeg valgt å sette inn en to seter. Sofaen er enkel og stilren, og det er nok plass til begge to. Stuebordet har oppbevaring til små ting, og er veldig praktisk hvis du ønsker et høyere bord. Som tv-benk har jeg laget i Montana, med oppbevaring under tv-en og hyller til bøker og lignende, som hun lett kan nå. For å dempe akustikken i rommet har jeg plassert både teppe og puter

På badet har jeg plassert de nødvendige produktene. Har valgt en vegghengt toalett, det gir et luftigere uttrykk og den er lett å rengjøre. Toalettstøttene er regulerbare så de kan vippes opp når de ikke er i bruk. Har plassert et spileskap i badet for å få litt ekstra oppbevaring på det lille badet. Over vaskemaskinen henger det skap med plass til håndklær, vaskemidler osv. I dusjen er det en regndusj med ekstra hånddusj og såpeholder. Om han ønsker å skjerme av, er det også et dusjforheng. For å piffe opp badet kan man for eksempel ha noen spreke håndklær.

Sengen har jeg valgt til soverommet er en kontinentalseng som går helt ned til gulvet. Garderobeskapet har det tegnet selv, grunnet uvanlige vinkler i rommet. Skapet har fått en marokkansk stil med en ensfarget og nøytral farge, sånn at det blir enkelt og rolig på soverommet. Mellom garderobeskapene er det en hylle, som er tilnærmet nattbord, men samtidig er den såpass høyt oppe så det er mulighet til å sitte i sengen. På soverommet har jeg også plassert et stort speil med håndlaget ramme i marokkansk stil. Også er det to tepper for å få et lunere uttrykk. 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar