mandag 23. februar 2015

PROSJEKT 7, VENTEROM


Vi er blitt kontaktet av Familiekontoret i Hamar. De vil ha hjelp til å innrede venterommet. Her venter ofte barna mens foreldre har samtaler med terapeutene. Det er spesielt med tanke på barna at de ønsker å forandre rommet. De ønsker at rommet skal gi barna en positiv opplevelse mens de venter. De ville ha noe kreativt som kan stimulere barnas egenaktivitet mens de venter.

Jeg har valgt å ha en grønn vegg i rommet, fordi grønn er behagelig for øynene og er en beroligende farge. Grønnfargen på veggen tar igjen grønnfargen på wallstickersen på motsatt vegg.

Det jeg har valgt å beholde er bordet og stolene til barna, barnehyllene og hyllen til tidsskriftene. Jeg har byttet ut stolene, bord og bladhyllen. Stolene jeg har valgt er mer stilfulle, det er også kontrast på stolene, hvit og svart. Derfor skapes det også soner i rommet. 

På venterommet er det også en barnekrok med minikjøkken, tavle og forskjellige leker. Der har jeg også valgt å ha en wallsticker med barnemotiv. I rommet har jeg plassert en henger, der er det mulighet for å henge av seg ytterklær. Bladhyllene jeg har valgt er vegghengt, og blir mer oversiktlig, de henger ved siden av inngangen så det er lett å ta med et blad før man setter seg. Kaffemodulen er også plassert ved inngangen, modulen har også oppbevarings muligheter. 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar