torsdag 2. oktober 2014

FERDIG MED PROSJEKT 1


Nå er jeg ferdig med prosjekt 1 som jeg har skrevet et innlegg om før. Denne oppgaven har vi hatt 3 uker på oss, noe som egentlig var akkurat passe tid. Oppgaven virket ganske så vanskelig i starten, men når jeg først kom igang gikk det ganske bra. Jeg ble ganske fornøyd med oppgaven. Planløsningen er ikke endelig, men jeg synes det ble helt greit.

Jeg har valgt å ha en stor åpning fra gangen og inn til kjøkkenet, fordi da blir det lettere å gå med handlevarene rett inn på kjøkkenet. Veggen mellom kjøkkenet og stuen har jeg valgt å beholde, for å skjerme av støy og for å få bedre med plass til spisestuen. Mellom stue og kjøkkenveggen har jeg valgt å ha en peis som kan ses fra begge sider. Peisen gjør det hjemmekoselig og lunt i begge rommene.

Veggen fra gangen mot kjøkkenet har jeg valgt å flytte inn mot kjøkkenet. Så det blir en helt rett vegg og får bedre plass i gangen til garderobeskap, fordi det er det ikke plass til i vindfanget. I gangen har jeg også valgt å forskyve endeveggen inn i gangen, for å få plass til badet/velværet. På badet har det blitt satt opp en vegg for å skille mellom vaskerom og bad (spa). Gjestebadet har også blitt litt større, så ikke gjestene skal føle seg innestengt, og det blir også letter å bevege seg.Temaet har jeg tenkt tre til materialer og møbler som er knyttet til skogen. Fargene blir inspirert av vennet og stranden, så da går det i blå og beige toner.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar