mandag 16. mars 2015

PROSJEKT 8 OG 9



I dette prosjektet har jeg for det meste valgt Le Corbusier møbler. Mange av tingene jeg har valgt er gamle klassikere på 1930 tallet, og har derfor blitt veldig stilrent. Gultonene går igjen i hele huset.

I vindfanget har jeg skap fra montana, der er det både skapplass, skuffer og skohylle. Over har jeg plassert noen knagger til yttertøy, jeg har også plassert knaggene på andre siden vedsiden av stolen. Stolen i vindfanget har jeg tatt igjen den samme som i stuen. Har også valgt en takpendel som gir god allmenbelysing.
I gangen har jeg lagt noen tepper for å få et litt med lunere uttrykk. Nede i gangen har jeg hengt opp et maleri på den nakne veggen. Har også spotter i gangen, som kan lye opp maleriet. I trappen har jeg plassert spotter langs med trappetrinnene.

På kjøkkenet valgte jeg og bytte ut gulvet, grunnet at det var flisgulv fra før av. Jeg har byttet det til et vinylgulv. Jeg har tenkt på arbeidstrekankten, samtidig som det er mye benkplass og skapplass. Jeg har også plassert oppvaskmaskinen vedsiden av vasken. Benkeplaten er fra Corian, og selv om den er hvit synes det ikke så mye støv og søl på den. Jeg har også valgt å ha vask i samme som benkeplaten så de slipper skjøtene. Ventilatoren har jeg valgt en nøytral form, også har jeg valgt en gul farge, sånn at det passer mer med veggen. Frontene jeg har valgt er glatte jeg har også valgt stål håndtak, noe som passer bra inn med den stilen som er i huset. Belysningen i rommet har jeg valgt en vegghengt lampe over arbeidsbenken som gir godt arbeidslys, spotter foran skapene og et mer stemningslys over spisebordet. Hvis det skal være et større kalas i huset er det mulighet for å oppbevare et ekstra bord og stoler i en bod.

I stuen har jeg valgt en peis som man kan se fra alle sider, og ved har laget en plass til å ha veden. Vedsiden av peisen har jeg valgt lenestolen, som er en fin avslappet plass. De andre stolene jeg har valgt er lette, og kan lett flyttes på. Stolene tar heller ikke så mye plass i rommet, noe som er bra siden sofaene er ganske massive. Hyllen jeg har valgt, tar igjen mønsteret på kjøkken veggen, som det blir en sammenheng i rommene. Det er mye stål og glass i rommet, så jeg har valgt å lune det opp med teppe og lyst treverk. Belysningen i rommet har jeg leselys ved lenestolen og mer stemningslys over bordet. 



Plan

 Plan 

 Snitt 

Perspektiv
Belysningsplan

Belysningsplan

 Produktkart - kjøkken

Produktkart - stue

Produktkart - gang

Produktkart - belysning 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar