torsdag 18. desember 2014

PROSJEKT 4


I prosjekt 4 skulle vi jobbe med en helt reel oppgave. Vi hadde fått henvendelse fra Ankerskogen svømmehalls daglige leder som ikke er helt fornøyd med dagens kantine. Han ønsker at flere folk skulle ha lyst til å besøke stedets hyggelige kafeteria. I hovedsak ville han at kantinene skulle bli til en kafeteria.

De ville ha en "stoppeffekt" på de som kommer inn, og ønsket et farge- og materialbruken mere spennende og trivelig. Vi måtte ta hensyn til at kunstveggen skulle ses fra over alt i kantinen, det skulle være 100 sitteplasser , og universell utforming.

Jeg har valgt forskjellige grønn toner i hele kafeteriaen, grunnet av at resten av bygget går igjen i grønn farger. I kafeteriaen har jeg valgt mye lysemøbler for å lyse opp rommet, fargen på veggen har jeg valgt en grønnaktig hvit tone for å ta igjen litt av fargene på møblene.

Jeg har valgt å sette opp en vegg som er en meter høy ved inngangen. Det har jeg gjort for skille mellom gangen og kafeteriaen, men også for å skjerme av den kalde luften fra inngangsdøren. I veggen skal det være blomster oppi, det gjør det lunere i rommet, samtidig som det er dekorativt.

Bordene er veldig fleksible, og er mulig å sette sammen forskjellige løsningen, og får litt variasjon i rommet. Lenestolene i hjørnet blir mer enn slappe av- og kaffekrok. Stolene er også svanemerket, og er da miljøvennlig.



Planløsning

Snitt A-A

Snitt B-B

Perspektiv

Perspektiv

Materialkart 

Produktkart 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar